onsdag 28 januari 2009

Äta rätt-inte lätt!

Idag blev det inget godis. Jag mår lite illa när jag tänker på det efter förra veckans excesser i all upptänkligt snask och gotter. Till frukost idag åt jag två brödskivor utan smör med ost och salami. Ska förbättra frukosten med att äta gröt eller yoghurt med lite nötter och frön och kanske torkad frukt. Till lunch hade jag inte lagat någon matlåda så jag gick till ett sushiställe och beställde en elva bitars sushi. Det var små bitar så jag är rätt nöjd med lunchen. Dock var det på tok för lite grönsaker. Till middag blev det gnocci med tomatsås och lite mascarponeost och en caprese till förrätt. Caprese är varvat mozzarella och tomat-skivoroch lite olivolja på. Lite för mycket ost kanske men ost är min last. Imorgon ska jag äta mer grönsaker och kanske skära ned lite på fettet. Ikväll ska jag iväg och träna så jag tänkte köra hårt. Planerat blir det 40 min i trappmaskin och sen styrketräning. Det ska bli kul. Jag känner mig ganska tjock och plufsig liksom oattraktiv och jag vill verkligen gå ner i vikt men det är svårt att äta rätt tycker jag. Tänker att ingen kille vill ha mig som jag ser ut men jag försöker att inte få det att hindra mig till att gå ut och vara bland folk.

Inga kommentarer: