tisdag 30 december 2008

Sushi är väl smalmat?

Jag käkade en liten 8 bitars sushi till lunch. För det är väl ok att äta? Jag minns ett program från "Du är vad du äter" då Anna Skipper dömde ut sushin som fel mat. Hon ansåg att det var för mycket socker i riset. Jag kan väl hålla med i det avseendet men å andra sidan innehåller sushi mycket lite fett. Det enda fettet man kan hitta är inbyggd i fisken och är dessutom nyttigt fett. Så jag tycker man kan få äta sushi utan dåligt samvete. Viktväktarna säger att 3 bitar är lika mycket som 3,5 points alltså är 8 bitar nästan 10 points och det är ju jättemycket. Men kalorimässigt kan det väl inte innehålla mer än en 500 kcal. Jag tycker att man får tänka efter själv ibland och inte blint lyssna på vad alla experter säger. För mig är suhi okej mat om man vill gå ner i vikt. Kanske inte jämt men någon gång då och då.

Inga kommentarer: