lördag 27 december 2008

Snygga kläder för stora tjejer

Varför är det så svårt att hitta snygga kläder då man drar storlek 46 eller mer? På de stora klädkedjornas avdelning för stora storlekar så ser ju kläderna ut som tält i brokiga mönster i någon murrig färg. Att klä sig lite trendigt eller mer ungdomligt verkar var snudd på omöjligt. Alla stora männsikor är ju inte i medelåldern. Många av oss tyngre är ju yngre. Jag är ofta avundsjuk på mina smala tjejkompisar då de kommer hem med stora kassar kläder med nya kläder. De plockar upp det ena plagget efter det andra och jag sitter där med mina femte svarta kjol inhandlad det här året. Man ska väl inte behöva gå och gömma sig bara för att man råkar vara stor? Jag vet att det är många som drar de större storlekarna som säkert håller med mig. Jag funderar på att starta en modeblogg med konceptet kläder för stora kvinnor. Vad tror ni om det?

1 kommentar:

Mymmeli sa...

Hello there - visserligen är det här inlägget typ ett år gammalt men om du fortfarande vill ha tipset får du det gärna; torrid.com är en väldigt väldigt bra amerikansk affär för att hitta snygga kläder. Sverige med sina BIB är ju inte det bästa. Sluta kämpa och bestäm dig för att du är vacker, besluta dig för att kläderna ska passa dig och inte tvärtom. Känn efter vad du njuter av. Stay snygg. Ha det gott!